top of page
  • Yazarın fotoğrafıÖnder

Honduras Gezi Notları

2018 yılındaki uzun soluklu Latin Amerika seyahatimizin altıncı durağı Honduras idi. Buraya El Salvador’dan karayolu ile geldik. (El Salvador yazımızı buradan okuyabilirsiniz.)

Copan Ruins
Copan Maya Ruins kısa Honduras seyahatimizde gezebildiğimiz tek kayda değer yer oldu.

Honduras’ta aslında tahminimizden çok daha az, toplam 3 gün kaldık. Az kalmamızdaki sebep Honduras’tan iyi elektrik alamamamızın yanında, asıl Nikaragua’daki iç kargaşalar sebebiyle bu ülkeye gidemeyecek, hatta içinden karayolu ile bile geçmeyecek durumda olmamızdı. Nikaragua’da ekonomik gerekçelerle hükümetin emeklilik gelirlerinin kısılacağını açıklamasıyla küçük çapta olaylar başladı tam biz Honduras’a geçtiğimizde. Devlet başkanının sert açıklamaları ve polisin şiddetle karşılık vermesiyle olaylar büyüdü ve ülke bir iç savaşın eşiğine geldi. Birçok ölen ve yaralanan oldu, hatta bir ABD’li turist başından vuruldu. Buraya gelmeden önce hep iletişimde olduğumuz @Uzaklaryakın Hidayet de ülkeden güçbela çıkmayı başarmıştı ve bize gitmememiz yönünde tavsiye verdi. İnternetten baktığımız birkaç hostel de kapalı görünüyordu ve toplu taşıma, araç ulaşımı v.b. de durmuştu ülkede. Bu nedenle bu ülkeyi atlayıp direkt Kosta Rika’ya geçmeye karar verdik. Karayolu ihtimali kalmadığı için mecburen uçakla gidecektik ve bulduğumuz en ucuz uçuş Guatemala’dan ve birkaç gün sonrayaydı. Eğer beklersek daha sonraki günlerde fiyatlar ciddi şekilde artıyordu. Biz aslında Honduras’ta biraz daha gezip, başkent Tegucigalpa’dan Nikaragua'ya geçeriz diyorduk ama Copan’dan Guatemala’ya geri dönmek durumunda kaldık. Honduras değil belki ama Nikaragua’ya gidememiş olmak seyahatteki en büyük burukluğumuzdu sanırım.

Konuya ilişkin linkler:

• Honduras’ın para birimi Lempira. Biz gittiğimiz dönem 1USD = 23 Lempira’ydı.

• Sınırdan girişte 3 USD giriş parası alınıyor.

• Honduras’a gelen gezginler genellikle kuzeydeki Karayip sahillerine geçiyorlar. Karayip sahillerinde La Ceiba en ünlü turistik yer. Yine kuzey açıklarında Utila ve Roatan adaları var. Bu adalar da oldukça popüler.

• Honduras bize Guatemala’dan da, EL Salvador’dan da pahalı geldi.

• Honduras dünyanın suç oranı en yüksek ülkelerinde birisi. Tabi bu endeks 100 kişi başına düşen cinayate göre belirlenen bir endeks. Bu cinayetlerin de çoğu uyuşturucu çetelerinin kavgaları, mafya hesaplaşmaları v.b. Bu kritere göre de suç oranı en yüksek şehir de yine bu ülkedeki San Pedro Sula şehri.

• Santa Rosa ve Gracias kasabaları da güzel ancak kalacak yerler pahalı. Honduras bizi şaşırttı pahalılık açısından.

• Santa Rosa yakınlarında ülkenin en yüksek dağı olan 2.849 m yüksekliğindeki Cerro Las Minas dağı var. Buraya da çıkmak planlarımız arasındaydı ama kısıtlı süre sebebiyle gidemedik. Tırmanış birkaç gün sürüyor ve çadır konaklamalı. Geneli bulut ormanları içinde geçen yürüyüşte toplam 1.900 metre irtifa alınıyor ve gidenlerin zorlayıcı dediği bir zirve yürüyüşü. Dağları ve macerayı sevenler için güzel bir aktivite.

• İnsanlar burada genel latin ülkelerine göre daha ciddi ve mutsuz. O neşeli ve eğlenceli latinler burada pek yok gibi geldi. En turistik yerde bile gece ara sokaklarda biraz tedirgin olduk. Kimsenin gitmediği ve çok tehlikeli dediği El Salvador’da bu gerginliği hiç yaşamadık ve insanlar da son derece güler yüzlü ve yardımseverdi.

• Copan şehrinde ülkenin en önemli Maya tapınağı bulunuyor. Meksika ve Guatemala’dakiler kadar görkemli değil ve girişi pahalı.

COPAN

• Bulabildiğimiz en ucuz uçuş olan Guatemala City’den Kosta Rika Alajuela şehri biletimizi aldıktan sonra Honduras günlerimiz artık sayılı hale gelmişti. Aslında yakındaki güzel kasabalar Santa Rosa ve Gracias’a gitmeyi planlamıştık ama Copan’dakiler ulaşımın uzun ve araç sayısının az olması nedenleriyle buralara günübirlik gidip gelemeyeceğimizi söylediler.

Copan, Honduras
Copan kasabasının yukarıdan görünümü.
  • Kısıtlı gün nedeniyle civarda gezemediğimiz için aslında önceden planımızda olmayan Copan Maya şehrine gitme kararı aldık. Burası Maya medeniyeti için çok önemli bir şehirmiş zamanında.

• Copan Ruins’in girişi şehrin merkezine 1,5 – 2 km , taksiyle ya da tuk-tuk’la gidiyor insanlar genelde. Biz yürümeyi tercih ettik.

Copan Maya Kenti'nin yukarıdan bir görüntüsü, diğer Maya kentlerine benzer şekilde yine yağmur ormanlarının ve vahşi yaşamın ortasında bir yerde.
  • Giriş 15 USD ve bizce çok fazla burası için. Meksika ve Guatemala’da çok güzel Maya Tapınakları gördükten sonra aslında Copan Ruins bize oldukça küçük ve vasat geldi. Bir de tünel, müze v.b giriş için ekstra ücret istiyorlar. Etrafta çok güzel renkli makav kuşları vardı. Fakat bir açıdan da ilginç denebilecek bir yer. Burada diğer şehirlerde görmediğimiz renkli resim ve motifler ile çok sayıda kabartma ve değişik heykeller vardı. Ayrıca bir yerde kralın bir uzay mekiğine binip yükseldiğinin resmedildiği söylenen bir kısım var. Sözde Mayalar zamanında uzaylılar ile temas etmiş, çok gelişmiş teknolojiye sahipmiş. Resme bakınca evet uzay mekiğini andırıyor ama tabi başka şeylere de benzetilebilir. Daha iyi anlamak için rehber eşliğinde gezilmesi daha iyi olur.

Macaws
Renkli makav (macaw) kuşları.

Bu yazımızı beğendiyseniz aşağıdaki yazılarımıza da bir göz atabilirsiniz.